Most

3. 2. 2018 – 1/160; f/6.3; ISO 100; ohnisko: 27 mm

Most s bohatou historií sloužil naposledy jako vlečkový do tzv. Ježkovy továrny, díky aktivitě spolku Kolejová nebyl po ukončení provozu na vlečce sešrotován, ale dočkal se klidného stáří na říčním břehu.

3. 2. 2018 – 1/250; f/7.1; ISO 400; ohnisko: 112 mm

Kolejnice, kolejivo i pražce jsou na mostě ponechány, do budoucna je plánováno, že na most bude umístěn poštovní vagón s muzejní expozicí týkající se železnice.

15. 9. 2013 – 1/5; f/13; ISO 100; ohnisko: 140 mm

Právě nýtovaná příhradová konstrukce mostu ze svářkové oceli je příčinou, proč je zařazen na seznamu kulturních památek; v Česku už jiný most tohoto typu nenajdeme.

3. 2. 2018 – 1/320; f/8; ISO 400; ohnisko: 112 mm

Kladky na mostě jsou pozůstatkem po způsobu jakým byl na vlečce zajišťován posun vagónů: lokomotivu nahrazovalo vlečné lano.

3. 2. 2018 – 1/200; f/7.1; ISO 400; ohnisko: 85 mm

Konzoly k nesení kabelů či potrubí nejspíš původní nebudou, jejich poněkud necitlivě navaření na spodek mostu by tomu napovídalo.

3. 2. 2018 – 1/250; f/7.1; ISO 400; ohnisko: 85 mm

Na protějším břehu je v opěrné zdi českotřebovské trati dosud patrné místo, na kterém byl předtím most posazen. Za ním byla ručně ovládaná točna, z ní se nedochovalo téměř nic.

Článek z 10. 9. 2018 byl naposledy upraven 23. 9. 2020
Kafélanka doporučuje
Badatelna – výpravy do minulosti
Spolek Za Zdravé Řečkovice
Výtvarný spolek Artschool
Brno, Nádraží, Koleje... BRŇÁK
Hanks Technology
Pali Srna - Svatební a portrétní fotograf, Brno a okolí
Odkazy a zdroje
  1. davar.cz/badatelna
  2. zelpage.cz
  3. kolejova.cz
  4. blanensky.denik.cz
Tagy