Na opuštěný podchod narazíme snadno, stačí vystoupit na zastávce Pisárecká, leží se opravdu kousek od výstupu. Snad byl určen pro návštěvníky Antroposu, aby mohli bezpečně přejít pod rušnou silnicí, avšak po dokončení pisáreckého tunelu tu provoz značně poklesl a podchodu již není třeba.
celý článek
Až do konce 70. let sloužil podchod zaměstnancům maloměřického nádraží a přilehlých podniků. V souvislosti s výstavbou líšeňského sídliště a teplovodu, byl teplovod veden právě starým podchodem. Pro pěší byla postavena lávka.
celý článek
Ač je Heršpická jednou z nejvytíženějších dopravních tepen v Brně, podchod, který pod ní vede je pro běžného chodce zapovězen. Dotyčný musí – ať chce či ne – čekat několik minut, než mu semafor umožní přejít na druhou stranu.
celý článek
Tunel pod mohutným nádražním náspem u stanice Jihlava město je sice rovný a bez odboček, přesto disponuje několika zajímavostmi, díky kterým si zaslouží zvláštní pozornost.
celý článek
Pro nádražní stavby charakteristická architektura z režného zdiva přísluší věžovému vodojemu, ze kterého se v minulosti napájely tendry parních lokomotiv.
celý článek
V roce 2014 působilo prázdné parkoviště před uzavřeným hobbymarketem velmi apokalypticky, na dveřích vylepená informace suše sdělovala, že reklamace vyřizují ostatní prodejny, přičemž ta nejbližší je v Brně. Apokalypsa měla zřejmě pouze lokální charakter.
celý článek
19. 8. 2020 Šipky
Za období nacistické okupace měla organizace Luftschutz na starosti mimo jiné zřizování protileteckých krytů v budovách, na přítomnost takového krytu upozorňovaly bílé šipky namalované na fasádě. Označení sloužilo jako rychlá orientace obyvatel při vyhlášení náletu, tak i po jeho skončení při případných vyprošťovacích pracích.
celý článek
Ostravská aglomerace měla být v případě vojenského napadení monitorována pěticí [1] pozorovatelen vystavěných jako součást systému CO. Pro tyto pozorovatelny je charakteristický šestiúhelníkový půdorys pozorovací místnosti.
celý článek
3. 8. 2020 Úkryt
Nebýt podivného umístění, dal by se masivní betonový objekt považovat za podstavec pozůstalý po soše titánských rozměrů. Po vystřízlivění z romantických představ je potřeba si přiznat, že pod kompenzačním ohybem parovodu je nadzemní protiletecký kryt pro ukrytí zaměstnanců nádraží. Zkosení silného stropu bylo nejspíš zamýšleno k odražení přímého zásahu, avšak aby tento efekt byl úplný, musel by mít kryt tvar pyramidy.
celý článek