#most

Tvář městské části Husovice je asi nejvíce poznamenána průchodem někdejší železniční dráhy do Tišnova. Nejlépe to dokládají názvy ulic; ulice Tišnovská vede podél trati a Mostecká připomíná železniční most, po…

Významnou dominantou svrateckého údolí je kromě přehradní hráze i mostní pilíř (vlastně pilíře dva, pro každý směr jeden, spojené nahoře) dálnice Wien – Wroclav, kterou během války Němci nestačili dokončit. V současnosti…

Silnice přecházející po Husovickém mostě řeku Svitavu, je významnou komunikací a je nemyslitelné, aby kvůli každé opravě či výměně kabelů, které vedou po obou stránách mostu, bylo zasahováno do jeho konstrukce a docházelo…

Vrátnice s navazující lávkou přes koleje zřejmě sloužila obyvatelům Obřan, kteří za prací do Maloměřické cementárny přicházeli Krasovou ulicí.

Energetické či sdělovací sítě občas překonávají vodní toky na samostatných konstrukcích, které nemají – kromě převedení vlastní sítě na druhý břeh – žádný další účel. V Bystrci po takovém mostě přechází…

Na kopec s hradem v Ledči nad Sázavou lze dojít různými cestami, jednu z nich v minulosti umožňovala ocelová lávka. Ačkoli byla zřejmě zamýšlena jako bezbariérový přístup, protáhlé stupně schodů před nástupem hovoří…

Pozůstatky pozdně renesanční až ranně barokní urbanistické kompozice krajiny v okolí Mikulova jsou zatím spíše opomíjeným tématem, ačkoli jejich hodnota je srovnatelná s pozdější liechtensteinskou úpravou

Adamovské sídliště Ptačina je od ostatních částí města poměrně izolováno, jednou z nemnoha spojnic je teplovodní potrubí, které začíná v kotelně u nádraží a složitým terénem vede teplo až na sídliště.

Most s bohatou historií sloužil naposledy jako vlečkový do tzv. Ježkovy továrny, díky aktivitě spolku Kolejová nebyl po ukončení provozu na vlečce sešrotován, ale dočkal se klidného stáří na říčním břehu.

Horkovod, kterým zásobuje teplárna na Špitálce Židenice a Slatinu teplem, přechází přes Svitavu v betonovém žlabu. Byť nikde není explicitně uveden zákaz vstupu, je užití tohoto mostu lidmi spíše ojedinělé.

Závora jako překážka vjezdu a ze stran okousaný asfalt naznačují, že cesta směřující pod most je využívána sotva sporadicky, navíc ani nikam nepokračuje.