#sloup
Za Boby hotelem u fotbalového hřište je starý osvětlovací sloup. Má dvě plošiny, jednu ve výšce přibližně 10 m a druhou ve výšce 30 m nad zemí. Ačkoli je konstrukce zatím pevná, nikomu nedoporučuji výstup nahoru.
Okolo parkoviště, které bylo dříve součástí vojenského areálu na Kraví hoře, se dochovala řada sloupů s osvětlením. Mezi dvěma z nich stojí zvláštní konstrukce tvořená dvěma sloupy navzájem spojenými ocelovým lanem.…
Neustále rostoucí požadavky na pokrytí území signálem datových sítí a zvyšující se nároky na jejich kapacitu způsobují, že na kopcích vyrůstají stožáry ověšené chuchvalci různých antén, které svou výškou přerůstají…
Řidiči rychle projíždějící Hradeckou ulicí stejně jako lidé přes lávku nad ní kvapně přecházející stěží zaznamenají podivný sloup ukrytý v objetí náletového keře.
Umělé osvětlení přináší možnost nepřetržitého provozu v mnoha odvětvích, vděčnými uživateli jsou i nákladní nádraží, která jsou často osvětlována reflektory umístěnými na vysokých stožárech.
Z nějaké podivné příčiny nedošlo k odstranění dvou betonových sloupů elektrického vedení u Bystrckého mostu, a tak tu nikým nerušeny v doprovodu živých stromů okupují neudržované území.
Od roku 1924 bylo do ulic Brna postupně zaváděno elektrické veřejné osvětlení pomocí vysocesvítivých žárovek zavěšených nad středem ulice. V pozdějších letech byl tento systém na většině území města nahrazen a odstraněn…
Nejen motoristé jedoucí po staré silnici z Kuřimi do Brna mohou spatřit nevelký betonový sloup, který má snad informovat, že město je již nablízku. Některé snad napadne škodolibá myšlenka o souvislosti nemonumentálnosti objektu…
V krajině městské periferie můžeme často narazit na sloupy vysokého napětí. V Černovicích vede jedna taková trasa mezi železničním náspem a Svitavou, sloupy stojí přímo v malých zahradách přilepených k tělesu dráhy.…
Zvláštnímu betonovému sloupu s masivní, ale krátkou konzolou chybí na druhé straně cesty už od prvního pohledu protějšek. Některé zdroje jej mylně považují za historický sloup tramvajové trakce, tramvajová trať však těmito…
Nenápadný sloupek v parčíku na rohu Vídeňské a Vojtovy ulice je možná posledním pozůstatkem tzv. Starobrněnského hřbitova zrušeného již v roce 1883.
Malá, křivě stojící lampa se v řadě topolů snadno ztratí, pozornost k ní přitahuje pomníček s dřevěným křížem a květinami. Spojitost mezi nimi, i přes vzájemnou blízkost, nejspíš žádná není.
Téměř všudypřítomné dráty elektrické distribuční sítě jsou na své cestě po krajině podpírány různými typy sloupů. Někdy se však může stát, že nějaký sloup přebývá a dráty jej pouze míjejí.
Každá doba má svá znamení u cest, pomocí kterých vyjevuje charakter cesty a informuje putujícího. Dnes tuto roli zhusta hrají dopravní značky a reklamní poutače, dříve měla tato znamení především sakrální původ.
Záře zapadajícího slunce zbarvuje do stejného odstínu kmeny stromů i betonové tělo zapomenutého sloupu elektrického vedení, což může posilovat zdání jisté vnější podobnosti.
Jeden ze sloupů nesoucí trolejové vedení mezi ostatními vyčnívá svým věkem, podle podobnosti se , zde nejspíš stojí od počátku elektrifikace dopravy na Cejlu.
Mezi sloupy s veřejným osvětlením a mezi sloupy s tramvajovou trakcí jsou dva z betonu, jejichž účel leží zapomenut v minulosti.