#vlečka

K místní dráze Brno–Tišnov patřila svým způsobem i vlečka vojenského oděvního skladu (Montursdepot). Začínala na starém královopolském nádraží a končila ve vojenském skladišti, které bylo vybaveno točnami zajišťujícími…

Železniční náspy jsou často překážkou plynulému odtoku vody v krajině, proto se ve vhodně zvolených místech budují propustky, které převedou vodu skrz těleso železnice. Na jeden takový mě upozornil Radek Soudek v Černovičkách,…

Pozoruhodným artefaktem na železniční trati spojující Brno a Jihlavu je nevyužívaná výhybka na nádraží v Rosicích u Brna. Touto výhybkou se od roku 1930 na dráhu napojovala vlečka zdejší sklárny, která tu fungovala již…

Vrátnice s navazující lávkou přes koleje zřejmě sloužila obyvatelům Obřan, kteří za prací do Maloměřické cementárny přicházeli Krasovou ulicí.

Most s bohatou historií sloužil naposledy jako vlečkový do tzv. Ježkovy továrny, díky aktivitě spolku Kolejová nebyl po ukončení provozu na vlečce sešrotován, ale dočkal se klidného stáří na říčním břehu.

V minulosti s významem továrny obvykle silně souvisela přítomnost železniční vlečky, protože podniky disponující vlastím napojením na železniční síť měly zkrátka lepší podmínky pro expedici své výroby i pro dovoz potřebných…