Základy

17. 10. 2012 – 1/200; f/5.6; ISO 100; ohnisko: 28 mm

Tajemný betonový kanál je dobře patrný z leteckých snímků, ostatně tato skutečnost mne na něj upozornila. Nachází se v místech, kde mělo vyrůst nákupní centrum převyšující svou velikostí obchodní centra na jihu Brna. Z chystaného projektu však sešlo a zbyly jen přípravné stavební zásahy a konstrukce.

17. 10. 2012 – 1/80; f/9; ISO 100; ohnisko: 28 mm

Těleso kanálu je tvořeno ze vzájemně spojených betonových panelů, několik stropních dílů je záměrně vynecháno. V zadních partiích kanálu jsou na těchto prostupech zřízeny nízké „šachty“.

17. 10. 2012 – 1/5; f/9; ISO 100; ohnisko: 28 mm

Tunel tvořený prefabrikáty je přímý, ale přibližně v polovině dojde k zmenšení příčného průřezu; zúžení ve vodorovném směru je realizováno zkosením levé stěny, snížení světlé výšky pak zvednutím podlahy. Můžeme jen hádat zda šlo o projektový záměr, nebo si změnu vyžádala nutnost použít rozměrově jiné panely.

17. 10. 2012 – 1/250; f/9; ISO 100; ohnisko: 84 mm

Mělké údolí, ve kterém leží kanál z prefabrikátů je po jedné straně lemováno kotevním pasem pro předpjaté zemní kotvy. Tento pas by při dalším hloubení společně s opěrnou stěnou bránil sesunutí svislého svahu. Stavba však do takové fáze nepokročila.

17. 10. 2012 – 1/400; f/11; ISO 100; ohnisko: 84 mm

Tři pramence sedmidrátových kotevních lan jsou umístěny v plastové chráničce společně s trubičkou pro přívod injektážní směsi (ta již byla aplikována). Jako prvek antikorozní ochrany slouží asfaltové pasivační mazivo. Aktivace celého systému není dokončena, zbývá osadit předpínací hlavice a vnést patřičné předpětí.

17. 10. 2012 – 1/125; f/6.3; ISO 100; ohnisko: 42 mm

Dalšími dochovanými geotechnickými prvky budoucí stavby jsou železobetonové piloty. Část, kterou vidíme na povrchu, je jen pomyslnou špičkou ledovce. Piloty jsou svislé vrty vyplněné betonem a slouží k dosažení únosného podloží a zlepšení celkových základových poměrů.

17. 10. 2012 – 1/160; f/7.1; ISO 100; ohnisko: 60 mm

Zhlaví některých pilot je už připraveno pro montáž nosných konstrukcí plánovaného objektu. Narazíme zde na jednoduché (na fotografii) nebo zdvojené zhlaví, kdy jsou dvě piloty sdruženy pod jedním bločkem.

Vizualizace projektu megalomanského nákupního centra jsou stále k dispozici na webu developera. Z archivních záznamů zjistíme, že web byl spuštěn v roce 1997 a předpokládané dokončení první etapy stavby bylo naplánováno o rok později. zdroj: www.iro.cz

Článek z 19. 7. 2013 byl naposledy upraven 28. 12. 2014
Kafélanka doporučuje
Podobná místa