Vlečka
Pozoruhodným artefaktem na železniční trati spojující Brno a Jihlavu je nevyužívaná výhybka na nádraží v Rosicích u Brna. Touto výhybkou se od roku 1930 na dráhu napojovala vlečka zdejší sklárny, která tu fungovala již od 20. let, vlečka byla dostavěna v období nejvyššího rozvoje sklárny (především díky exportu do západní Evropy). V 90. letech 20. století přechází sklárna pod podnik Crystalex a výroba je postupně utlumována a areál chátrá, až se roku 2005 vlastníkem areálu i vlečky stává město Rosice.
Vlečka není od roku 2011 fyzicky spojena s tratí, neboť trať byla rekonstruována a koleje nevyužívané vlečky byly v krátkém úseku odstraněny, aby nezasahovaly do nového železničního tělesa. Zbývající úsek vlečky o délce asi 240 metrů je postupně zapomínám a pohlcován vegetací.
Stará výhybka na kolejích
20. 9. 2015 – 1/80; f/3.5; ISO 400; ohnisko: 28 mm
Kolejnice vlečky jsou přerušeny
20. 9. 2015 – 1/100; f/5.6; ISO 400; ohnisko: 46 mm
Nevyužívaná vlečka pokračuje paralelně s dráhou, na první pohled je snadno rozlišíme
20. 9. 2015 – 1/125; f/6.3; ISO 400; ohnisko: 84 mm
Detail staršího typu kolejnice vlečky
20. 9. 2015 – 1/80; f/5.6; ISO 200; ohnisko: 84 mm
Nákladní rampa u vlečky
20. 9. 2015 – 1/125; f/4.5; ISO 400; ohnisko: 28 mm
Výkolejka má zabránit nežádoucímu pohybu vozidelna, tato je pevně instalovaná a jemožné ji pouze odklopit
20. 9. 2015 – 1/125; f/5; ISO 400; ohnisko: 28 mm
Obvyklý typ osvětlovacího sloupu na železnici
20. 9. 2015 – 1/500; f/7.1; ISO 200; ohnisko: 316 mm
Napojení různých typů kolejnic
20. 9. 2015 – 1/100; f/5.6; ISO 100; ohnisko: 84 mm
Kolejnice vlečky směřující do sklárny
20. 9. 2015 – 1/250; f/8; ISO 100; ohnisko: 40 mm
Návěstidlo posun zakázán je umístěno na vratech areálu
20. 9. 2015 – 1/400; f/8; ISO 200; ohnisko: 600 mm