Sjezdovka

Ohromný zářez ve svahu Wilsonova lesa viditelný z širokého okolí mají na svědomí 70. léta, v této době byl vykácen 150 metrů dlouhý pruh, aby po úpravě mohl sloužit jako sjezdovka. Od 90. let je však mimo provoz a po snahách o její prodloužení a rozšíření, které se neuskutečnilo především díky protestům občanů, se nyní hovoří o jejím opětovném začlenění do lesoparku.

13. 4. 2008 – 1/50; f/8; ISO 80; ohnisko: 36 mm

Na levé straně byl vlek a ačkoli byl odstraněn hned zpočátku, stále jsou v terénu patrné stopy, především pak mírný val, po kterém byli lyžaři taženi nahoru. Začínající revitalizace svahu tu má své dvě vlaštovky v podobě mladých stromků vysazených teprve nedávno.

0. 0.  – ; ; ISO ; ohnisko: 0 mm

Některé artefakty připomínající lyžařský vlek už byly odstraněny, jednalo se především o plastové kartáče, kterými byl pokryt celý svah, a kotevní prvky pro vlek. Například kovové konzole v dolní části svahu držely vrátek. V rohu fotografie je část kartáčové rohože.

13. 4. 2008 – 1/60; f/8; ISO 80; ohnisko: 36 mm

Svah byl v minulosti oplocený, protože po umělém povrchu z plastových kartáčů se nesmělo chodit, aby jej návštěvníci lesoparku nemuseli dlouze obcházet, byla sjezdovka přibližně v polovině překlenuta mostem, který po revitalizaci zbude asi jako jediná připomínka.

13. 4. 2008 – 1/160; f/5; ISO 80; ohnisko: 36 mm

Z celého svahu je výborný výhled na město, proto se nepočítá s tím, že bude zalesněn. V plánu bylo také vybudovat vyhlídkový altán s panoramatickou mapou, ale kvůli úsporám v rozpočtu bylo od tohoto návrhu nakonec ustoupeno.

13. 4. 2008 – 1/400; f/8; ISO 80; ohnisko: 164 mm

Osvětlení svahu bylo realizováno pomocí svítidel, která jsou charakteristická především pro železnici (nejedno nákladní nádraží nebo vlečka je jimi vybaveno), ale pro noční provoz lyžařského svahu posloužily nejspíš stejně dobře. V další etapě přeměny sjezdovky v park budou odstraněny i tyto sloupy.

0. 0.  – ; ; ISO ; ohnisko: 0 mm

Na staré nekvalitní fotografii horní části sjezdovky je vidět betonový sokl, který je v současnosti odstraněn. Právě tady byla uchycena horní část vleku. V okolí se nacházely pozůstatky po rozvodné skříni, je tedy možné, že motor prohánějící vlek byl právě tady.

Článek z 14. 1. 2009 byl naposledy upraven 15. 1. 2015
Kafélanka doporučuje
Odkazy a zdroje