Přístaviště

30. 10. 2016 – 1/100; f/4; ISO 200; ohnisko: 28 mm

Zastávka Obora ležela na trase lodní dopravy od jejího počátku v roce 1946. K jejímu zrušení (společně se zastávkou Zouvalka) v roce 2004 zřejmě došlo v souvislosti s tím, jak klesal význam lokality (úpadek stejnojmenného autokempu i zánik restaurace). Zůstaly jen schody vedoucí k nástupnímu molu.

30. 10. 2016 – 1/125; f/4.5; ISO 200; ohnisko: 28 mm

Betonové stupně jsou sice pod příkrovem podzimního listí hůře rozeznatelné, ale neporušené. Opotřebení ochozením jim již nehrozí, dříve než je rozšlapou kroky náhodných návštěvníků, pohltí je les.

30. 10. 2016 – 1/80; f/4; ISO 100; ohnisko: 18 mm

Nástupní mola nesou pontony, které jsou po skončení plavební sezóny stahovány, aby se předešlo jejich případnému poškození při zamrznutí přehrady; avšak k tomuto schodišti se molo už nevrací.

30. 10. 2016 – 1/100; f/5.6; ISO 400; ohnisko: 84 mm

V blízkosti schodiště je ukryt méně výrazný, ale o to důležitější artefakt připomínající dřívější přítomnost pontonového mola: konzole s okem slouživší k uchycení plovoucího nástupiště.

30. 10. 2016 – 1/200; f/7.1; ISO 100; ohnisko: 18 mm

Zastávku Obora nahradila zastávka Cyklistická, situovaná v dohledné vzdálenosti na protějším břehu. Obora přesto nezmizela z jízdních řádů docela, autobus linky 303 na ní stále staví.

Článek z 20. 2. 2017 dosud nebyl upraven.
Kafélanka doporučuje
Odkazy a zdroje