Propustek

22. 3. 2011 – 1/40; f/3.5; ISO 200; ohnisko: 28 mm

Železniční náspy jsou často překážkou plynulému odtoku vody v krajině, proto se ve vhodně zvolených místech budují propustky, které převedou vodu skrz těleso železnice. Na jeden takový mě upozornil Radek Soudek v Černovičkách, pod vlečkou do Zetoru.

22. 3. 2011 – 1/60; f/3.5; ISO 200; ohnisko: 28 mm

Běžně se navrhují propustky trubní o menší světlosti, někdy je však vhodné spojit více funkcí do jednoho objektu a propustek tak může zároveň sloužit jako podchod. Jelikož jsou svahy náspu mírné, dosahuje délka propustku přibližně 50 m, ačkoli nad ním přechází jen jednokolejná trať.

22. 3. 2011 – 1/80; f/3.5; ISO 200; ohnisko: 28 mm

Zapadající jarní slunce nahlíží z posledních sil do tmavých útrob podchodu, spatří však jen posprejovanou stěnu a nepořádek. Hlouběji je více čisto, na zemi leží jemný naplavený písek.

22. 3. 2011 – 1/125; f/5; ISO 200; ohnisko: 28 mm

Před výstavbou rychlostní silnice se území v okolí propustku pravidelně zatápělo a tvořilo se zde malé jezírko. Nyní jsou hydrologické poměry jiné a propustek slouží pouze jako občasný průchod.

Článek z 4. 6. 2011 byl naposledy upraven 24. 11. 2015
Kafélanka doporučuje