Propustek

0. 0.  – ; ; ISO ; ohnisko: 0 mm

Výřez mapy Brna z roku 1928, pod železničním tělesem dráhy Brno – Tišnov tehdy vedla cesta, která pokračovala okolo Královopolské strojírny. S rozšířením strojírny cesta zanikla a z podchodu se stal rázem propustek.

2. 12. 2007 – 1/25; f/2.8; ISO 80; ohnisko: 36 mm

Přibližně v místech kudy procházela trať Tišnovky je nyní vlečka, dříve kopírovala trať přesně, ale v roce 2000 byla mírně přeložena (v souvislosti se stavbou VMO Svitavská radiála), z této doby pochází také patrně pochází nynější podoba propustku.

1. 9. 2008 – 1/20; f/2.8; ISO 200; ohnisko: 36 mm

Další událost může být pro propustek fatální, v blízkosti se zřídila skládka suti a v provozu tu je i drtička. Hromady semletého stavebního materiálu už zasypaly betonovou skruž, která odváděla vodu od propustku. Je jen otázkou času, kdy zmizí i propustek.

1. 9. 2008 – 60 s; f/4; ISO 80; ohnisko: 36 mm

Přeložka vlečky si vyžádala prodloužení propustku asi o metr; nový úsek je vybetonovaný, ale stará část je v původním stavu. Stěny z vápencových kvádrů a kamenná klenba nenechají už nikoho na pochybách, že se opravdu jedná o propustek staré Tišnovky.

2. 3. 2007 – 3 s; f/4; ISO 80; ohnisko: 36 mm

Už jen pro zajímavost je tu fotografie skruže odvádějící vodu z propustku do kanalizační stoky. Lze jen doufat, že zasypání propustku a protější odvodňovací roury nezpůsobí žádné problémy.

Článek z 11. 9. 2008 byl naposledy upraven 24. 11. 2015
Kafélanka doporučuje
Odkazy a zdroje